Where to start with automation?

Example from the medical industry – how to start automation? 👨‍⚕️ 🤖

The intricacies of managing with healthcare present a constant challenge in the quest to provide optimal patient care. A significant obstacle is the administrative burden that is often placed on doctors and medical staff. 😓🏥

To ensure timely care for patients, one medical company accelerated complex administrative tasks by redesigning its business processes with automation as the core. 🚀⚙️

They stressed that care is time-dependent, so any delays can affect patient outcomes. They noted the increasing amount of documentation needed and identified it as a bottleneck to good quality treatment. 🕒📑

With a large number of different medical professionals, such automation required a lot of work. First of all, it involved standardizing workflows. 💼🤝

A team was set up to work with the health care teams to best understand their responsibilities and sequence of work activities. 👥👨‍⚕️👩‍⚕️

“Instead of starting with automation, we started with the business process,” he says. – explains the chief information and digital officer, “We started by working with the right stakeholders so we could actually define the right problem. A good culture of collaboration and communication in our institution proved to be key.” 💡💻💪

By implementing automation, the company has achieved significant benefits. Time has been reduced and the administrative burden has been reduced, allowing medical staff to focus on providing excellent patient care. Obstacles such as documentation delays have been effectively overcome, and work efficiency has improved significantly.

Processes such as documentation processing and report generation can be performed quickly, accurately and without errors by RPA robots. 📈🤖💼

This successful automation implementation demonstrates that the right approach, incorporating collaboration between teams and a focus on business processes, is key to digital transformation. 💯🤝🔑

Contact us to discover how we can help bring automation to your business!

Author: Joanna Sioła, Customer Experience Specialist

Co jsou cookies?

COOKIES

Jsme společnost Xelto Digital Czechia s.r.o. a provozujeme tyto webové stránky. Jsme rovněž správcem Vašich osobních údajů.

 

Identifikační údaje správce jsou:

 

Xelto Digital Czechia s.r.o.

IČO: 10964452

se sídlem Rybná 716/24, Staré Město, 110 00 Praha 1

společnost zapsaná u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 351443

 

Kontaktní e-mail: xd_czechia@xelto.com

 

Tento dokument obsahuje poučení o zpracování cookies na našich webových stránkách.

 

Co jsou cookies?

Cookies jsou textové soubory obsahující malé množství informací, které se při návštěvě našeho webu stáhnou do Vašeho mobilu, počítače nebo jiného zařízení. Při každé další návštěvě našeho webu se potom soubory cookies zasílají zpět na původní webovou stránku nebo na jinou stránku, která cookies rozpozná. Zjednodušeně řečeno – pomocí cookies si webová stránka ukládá informace o Vaší návštěvě webových stránek.

 

Jaké druhy cookies zpracováváme?

Náš web používá různé kategorie souborů cookies pro různé účely. Obecně cookies dělíme na tyto druhy:

 

Nezbytné cookies jsou potřebné pro základní funkčnost webových stránek. Proto se bez těchto cookies neobejdeme, aby náš web mohl plnit svou základní funkci. Nezbytné cookies můžeme zpracovávat bez Vašeho souhlasu.

 

Všechny ostatní cookies můžeme zpracovávat pouze s Vaším souhlasem. Máte právo tento souhlas kdykoli odvolat v nastavení cookies. Odvolání nebo neudělení Vašeho souhlasu však může mít vliv na Vaše procházení našeho webu.

 

Jaké služby pracující s cookies využíváme:

Na našich webových stránkách používáme službu Google Analytics a případně i další služby poskytované společností Google Ireland Limited, službu Facebook Pixel poskytovanou společností Meta Platforms Ltd. a případně další cookies.

 

Tyto služby pracují s informacemi získanými prostřednictvím souborů cookies. Více informací o zpracování osobních údajů prostřednictvím těchto služeb naleznete na webových stránkách jejich jednotlivých poskytovatelů.