Processing of daily reports has never been easier

stažený soubor (11)

Issue

In Gorenje, every morning it is necessary to create reports that consider the daily sales and the state of the warehouse.

What was the original process like?

  • Every morning, one of the colleagues from the controlling department logged on to the remote desktop, where launched the ERP system and two pre-prepared Excel
    reports, which have the task of updating sales and warehouse data
  • Several parameters had to be checked before the data could be updated in each excel
  • After starting the updates, it was necessary to carry out another check whether the data for the previous day had been uploaded to the ERP system and thus actually
    updated in the given Excel
  • If everything was fine, user took a few screenshots, inserted them in an email, and sent them along with the reports to the manager
  • This work took around 20 minutes every day.

Solution

Thanks to the automation of the process, manual work has been minimized and users do not have to worry about forgetting to send both reports every morning:

What is the process now?

  • The robot runs every day at 6 am.
  • On the remote desktop, the robot logs into the ERP system, opens both Excel reports, checks the period and several other parameters, when everything is in order, it starts the update.
  • When everything is finished, it checks the results with those from the previous day to see if the data has been updated.
  • If he discovers that some parameter does not fit or something was not processed correctly, he immediately contacts the control user by email about what happened.
  • On the contrary, if everything went without a problem, he takes screenshots, opens Outlook, creates an email, adds screenshots and both excels to the attachments and sends it to the given manager.

How can RPA help your organisation?

Co jsou cookies?

COOKIES

Jsme společnost Xelto Digital Czechia s.r.o. a provozujeme tyto webové stránky. Jsme rovněž správcem Vašich osobních údajů.

 

Identifikační údaje správce jsou:

 

Xelto Digital Czechia s.r.o.

IČO: 10964452

se sídlem Rybná 716/24, Staré Město, 110 00 Praha 1

společnost zapsaná u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 351443

 

Kontaktní e-mail: xd_czechia@xelto.com

 

Tento dokument obsahuje poučení o zpracování cookies na našich webových stránkách.

 

Co jsou cookies?

Cookies jsou textové soubory obsahující malé množství informací, které se při návštěvě našeho webu stáhnou do Vašeho mobilu, počítače nebo jiného zařízení. Při každé další návštěvě našeho webu se potom soubory cookies zasílají zpět na původní webovou stránku nebo na jinou stránku, která cookies rozpozná. Zjednodušeně řečeno – pomocí cookies si webová stránka ukládá informace o Vaší návštěvě webových stránek.

 

Jaké druhy cookies zpracováváme?

Náš web používá různé kategorie souborů cookies pro různé účely. Obecně cookies dělíme na tyto druhy:

 

Nezbytné cookies jsou potřebné pro základní funkčnost webových stránek. Proto se bez těchto cookies neobejdeme, aby náš web mohl plnit svou základní funkci. Nezbytné cookies můžeme zpracovávat bez Vašeho souhlasu.

 

Všechny ostatní cookies můžeme zpracovávat pouze s Vaším souhlasem. Máte právo tento souhlas kdykoli odvolat v nastavení cookies. Odvolání nebo neudělení Vašeho souhlasu však může mít vliv na Vaše procházení našeho webu.

 

Jaké služby pracující s cookies využíváme:

Na našich webových stránkách používáme službu Google Analytics a případně i další služby poskytované společností Google Ireland Limited, službu Facebook Pixel poskytovanou společností Meta Platforms Ltd. a případně další cookies.

 

Tyto služby pracují s informacemi získanými prostřednictvím souborů cookies. Více informací o zpracování osobních údajů prostřednictvím těchto služeb naleznete na webových stránkách jejich jednotlivých poskytovatelů.